Ferrari a FCAU FX24

Společnost Ferrari N.V. odhalila svou budoucnost

20.12.2018

Společnosti Ferrari N.V. (NYSE-RACE) pro veřejná média prozradila, že první SUV z Maranella dorazí v roce 2022 pod názvem Ferrari Purosangue.

Ferrari Purosangue je ryze italský výraz pro čistokrevného koně a tímto je zřejmé, že automobilka již jen tímto označením bude chtít zdůraznit, že takovéto auto do její automobilové stáje zaručeně patří. V Maranellu přitom doufají, že se trend nezastaví a firma bude nadále úspěšná. Tato novinka má nabídnout verzi se spalovacím motorem a hybridním pohonem, přičemž nemá být tak velká jako konkurenční SUV Lamborghini  Urus. Silueta Purosangue bude podobná kupé, ale bude obsahovat dva páry dveří. Společnost také naplnila odhady světových analytiků a zaznamenala za třetí čtvrtletí 2018 nárůst tržeb i přes její globální výzkum a vývoj v oblasti výroby modelů vozů SUV. Společnost Ferrari N.V. také pro veřejná média sdělila, že očekává za celý letošní rok 9.000 prodaných vozů. Cena akcie společnosti Ferrari N.V. (NYSE-RACE) dne 19. prosince 2018  vzrostla o + 1,62 % své denní ceny a to i přes celkový propad cen na US akciovém trhu a byla na hodnotě  ve výši  102,43 USD za akcii.

Ferrari je italská automobilová značka, která proslula především svými sportovními vozy a účastí v automobilových závodech (v počátcích především v závodech Formule 1). Firmu založil v Italském městě Modena dne 13. září roku 1939  bývalý automobilový závodník Enzo Ferrari. Dnes je Ferrari součástí koncernu Fiat Chrysler Automobiles NV (NYSE-FCAU) a sídlí v italském městě Maranello. V roce 2005 činila roční výroba vozů Ferrari  téměř 5.000 vozů. Když v roce 1929 zakládal Enzo Ferrari v Modeně společnost Scuderia Ferrari určenou k sponzorování amatérských automobilových jezdců, vůbec neměl v úmyslu vyrábět silniční vozy. Ferrari v té době vyrobil pouhý jediný typ závodního vozu Ferrari Tipo 815. To byl první automobil značky Ferrari. Tento model se poprvé na veřejnosti objevil v roce 1940 v závodě Mille Miglia, kde jediné dva prototypy řídili závodníci Lotario Rangoni a Alberto Ascari, ale díký velké konkurenci se v tomto závodě umístili pouze průměrně. V roce 1943 Ferrari přemístil továrnu do Italského města  Maranello, kde působí dodnes. Továrna byla za druhé světové války roku 1944 bombardována a v roce 1946 byly přistavěny nové provozovny i pro výrobu silničních vozů. Prvním skutečným závodním vozem Ferrari se v roce 1948 stalo Ferrari 125 S, které bylo poháněno dvanáctiválcovým vidlicovým motorem o objemu 1,5 litru. Společnost Ferrari N.V. (NYSE-RACE) aktuálně vyrábí a prodává devět modelů, a to – Ferrari 812 Superfast , GTC4 LUSSO, 488 GTB, kabriolet 488 SPIDER, GTC4 LUSSOT, kabriolet California T a speciální limitované modely -  La Ferrari aperta, F12 tdf, La Ferrari

První SUV Ferrari Purosangu bude mít motor ve předu, respektive za přední nápravou. Převodovka bude naopak umístěna vzadu. Architektura navíc bude přizpůsobena možné zástavbě pohonu všech kol nebo hybridního pohonu. Ferrari Purosangue je přitom jedno z 15 nových modelů, které automobilka v následujících čtyřech letech chystá. Novinkou bude i návrat šestiválcového motoru. Společnost bude nabízet čtyři kategorie vozů, a to (super)sportovní řadu, řadu GT, speciální řadu a řadu Ikona. Ferrari přitom slibuje, že se novinky dočkají inovativního přístrojového štítu nebo nového volantu. Současné řešení je opravdu multifunkční, obsahuje množství tlačítek, a tak se nechme překvapit, co na tomto poli Ferrari chystá. Navíc se v Maranellu pracuje i na novém multimediálním systému a elektronických jízdních asistentech, které mají využít umělou inteligenci. Ferrari tak rozhodně neusíná na vavřínech a jede dál. Výhled společnosti do konce letošního roku a dalších let je aktivně vyvíjet nové modely supersportů a SUV, expandovat na trh s novými modely Ferrari a do roku 2021 vyrábět všechny své supersporty s hybridním pohonem.

Společnost mimo jiné pro veřejná média sdělila, že očekává za celý letošní rok 2018celkový obrat ve výši zhruba okolo 3,4 miliardy EUR s provozním ziskem okolo 1,1 miliardy EUR a také chce společnost  do budoucna zvýšit svou výrobní kapacitu až na metu 10.000 vozů ročně a to s cílem nejpozději do roku 2022 zdvojnásobit provozní zisk. Tyto skutečnosti zaujaly soukromé investory a nadnárodní investiční korporace pro nákup akcií právě společnosti Ferrari N.V. (NYSE-RACE), která utržila za fiskální rok 2017 celkový obrat v hodnotě 3,417 miliard EUR s provozním ziskem 775 milionů EUR. Po odečtení všech nákladu vznikl společnosti čistý zisk 537 milionů EUR. Celková aktiva společnosti přesahují 4,141 miliard EUR s vlastní kapitálem přes 779 milionů EUR. Společnost zaměstnává 3.336 kmenových pracovníků.

Společnost Ferrari N.V. (NYSE-RACE)  také pravidelně vyplácí svým akcionářům roční dividendu.  Dividendový výnos je aktuálně 0,86 % p.a. a vlastní výše dividendy byla schválená valnou hromadou společnosti na hodnotu 0,88 USD na akcii. Titul je aktuálně velice žádaný u soukromých investorů a nadnárodních investičních korporací pro nákup akcií  (NYSE-RACE) a to především díky odhalení svých plánů v oblasti výroby, vývoje SUV a hybridních vozů, ale také díky očekávaným silným hospodářským výsledkům za celý rok 2018. Podle analytiků makléřských společností a finančních stratégů investičních bank lze očekávat v střednědobém investičním horizontu nárůst ceny akcie, kdy byla průměrná cílová cena akcie stanovena na hodnotu 130,80 USD za akcii.